joi, 7 noiembrie 2013

Cartile din carti se scriu? MINCIUNI și HOȚII

Mai zilele trecute (30-1 sept. 2015) am ajuns la mănastirea Hadâmbu de pe lângă Iași la al doilea hram, Acoperământul Maicii Domnului. În pangarlul mănăstirii cartea "Darul lui Dumnezeu pentru poporul care stigă" de la editura Cristimpuri unde a fost publicată poezia furată "Îți mulțumesc Doamne" ce-mi aparține, se vindea cu prețul umflat de 20lei ( mult prea mare pentru o carte de 111 pagini). Cristian Șerban, editorul de la Cristimpuri a promis că va scoate poezia mea din carte dar pesemene primul tiraj încă nu se vanduse. După ce a pus în vânzare 9000 de exemplare, a mai scos o ediție în care și-a publicat două poezii ce-i aparțin (și pe care desigur le-a semnat, nu cumva să-i fure cineva "capodoperele" și să le atribuie vreunui sfânt, Doamne ferește! 

Cărtile din cărți se scriu?
O vorba românească foarte populara spune "peștele de la cap se-mpute" și bine zice! Oare ce rost mai au legile dacă multora nici nu le pasă de ele?
Așa cum spuneam și în postarea perecedentă "Dileme si manuscrise" mi s-a furat o poezie. Poezia în care mulțumeam lui Dumnezeu pentru binefacerile pe care le-a revarsat asupra mea.
Domnul Cristian Serban editor si coautor al cartii în discuție "Parintele Arsenie Boca Darul lui Dumnezeu pentru poporul care striga", în care apare poezia mea, iși exprimă nedumerirea, cum de mă revolt doar mi-a făcut onoarea să atribuie poezia mea unui sfant, Părintelui Arsenie Boca!
Recunosc, sunt un consumator de astfel de carți având tendința să iau de bun tot ce se scrie despre un sfânt (în cazul de față unul în devenire), sau altul. De fapt nu prea este așa! Multe dintre aceste cărți sunt povești inventate de autori care transformă viața curată a unui sfant în marfă că deh, astfel de cărti se vând bine.
Cartea a apărut la editura Cristimpuri din Ploiesti în 2013 luna  iunie (cred) si are un tiraj de 9000 exemplare având ca editor si coautor pe Cristian Șerban împreuna cu un grup de tineri și părintele Pantelimon Muntean în vârstă de 88 de ani de la mănăstirea Turnu, fost duhovnic al mănăstirii Ghighiu. În ultimul capitol al cărții "Rugăciuni speciale" apare poezia Îți mulțumesc Doamne ce-mi aparține. Autorul scrie la subsolul paginii că această poezie face parte dintr-o carte unicat, dăruită de părintele Arsenie Boca unei creștine. L-am rugat pe domnul editor să-mi arate o fotocopie a cărții din care a luat poezia. Și-a recunoscut vina, dar nu că ar fi furat și ar fi mințit prin cele afirmate la subsolul paginii (după cum se poate citi pe imaginea de mai jos), încălcând Legea Dreptului de autor, ci doar pentru discomfortul pe care mi l-a creat.
Poezia mea din cartea  publicată în 2009/ aceiași poezie furată și atribuită părintelui Arsenie Boca și publicată în cartea apărută în 2013 la Editura Cristimpuri

Pagina cu datele cărților, a mea cu toate drepturile ce-mi aparțin și a editurii Cristimpuri de asemenea cu drepturile de autor...
Dupa ce mi-am revenit din starea de perplexitate generată de descoperirea poeziei mele ce deja fusese publicată la Editura Sfera din Barlad, în placheta de poezie religioasă, De la poezie la Rugaciune
reeditată în 2010, am încercat sa aflu câte ceva despre autorul cărtii  Darul lui Dumnezeu pentru poporul care strigă și să iau legatura cu el.
Iată cum a considerat de cuviința domnul  Cristian Serban să rezolve această problemă :
"Buna seara

Nu am ce iertare sa mi cer, doar ca am gresit ca nu am trecut numele dvs..In rest pentru o carte frumoasa si iubita de credinciosi nu am de ce sa ma scuz…

Daca as avea un leut pentru fiecare om care mi a furat idei, pasaje si carti intregi, as fi milionar..fara exagerare….Eu am lasat intotdeauna de la mine, asteptand plata care va veni poate din CER…

Sunt o multime de creatii inchinate Parintelui Arsenie Boca, ce au fost tiparite sau preluate, un fel de folclor…Eu consider ca nu am furat nimic…Si altii au luat de la mine cu lopata, nu cu picatura si nu m am suparat…

Ca sa nu mai lungim discutia…

Stiti ca de regula, autorului i se da un procent de 10 la suta din cartea pe care a scris o

Dvs la aceasta carte de 112 pagini aveti o contributie de 1,5 pagini ceea ce inseamna 1%

Avem un tiraj total de circa 9000 de exemplare pe care le am vandut cu 5 lei..Deci autorului normal ii revine suma de 4500 lei…Contributia dvs de autor fiind de 1% inseamna ca va datoram suma de 45 de lei…

Va rog sa ne trimiteti adresa postala sa va punem banii

Va asiguram ca vom scoate poezia din carte si vom cerceta sa nu ne mai atingem alta data de creatiile dvs

Va multumim si va cerem iertare pentru disconfortul creat"
 Citind cele scrise de acest domn ce deține și un titlu de doctor în teologie și privind titlul cărții "pentru poporul care strigă" îmi cam vine să strig: "părinte cum de-i lași să-ți facă toate astea?" Și când te gândești că aceasta carte are și o prefață scrisă de un înalt Ierarh îți pui mâna în cap și poți să-ți tragi și o palmă!. Măcar respectul pentru numele acestuia putea să-i responsabilizeze atunci când au dat drumul cărții pe piața de consum.
Titlul postarii mele este o intrebare pe care mi-am adresat-o mie dar si celor care imi citesc blogul. "cărțile din cărti de scriu? " ori de pe internet se iau gata scrise de alții mai fără doctorate?
Îl rog pe acest domn să se comporte demn așa cum stă bine unui creștin si să-și ceară public scuze pentru greșeala făcută, ce putea fi evitata dacă dădea  o căutare citând primul vers din poezie. Să se gândescă la faptul că suntem plătiți cu aceiasi monedă cu care plătim și nedreptatea ce-o facem astazi cuiva, maine ne-o va face si nouă altcineva.
Dorina Stoica

2 comentarii:

  1. E trist, foarte trist ce s-a intamplat! Chiar totul se fura in tara noastra? Un proverb japonez spuna ca: "saracia da nastere la hoti, iubirea la poeti".

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, "se minte, se fura, se-nseala/ din zorii de zi pana-n seara/ iar cinstea e viciu suprem". Iti multumesc pentru solidaritate.

    RăspundețiȘtergere